Me & Myself

My ife is a never ending journey..

Sambungan..

Sekarang aku nak bercerita pasal masyarakat dekat sini.. Selama 5 hari (sehingga Jumaat) aku berada dekat sekolah ni, aku adala jumpa beberapa orang ibu bapa dan penjaga yang datang nak bayar yuran. Dan yang bestnya boleh dikatakan semua lah yang kata "Cikgu, cikgu jagala anak saya ni.. Kalau nak rotan, rotan je".. Dan ada jugak yang offer nak tambah lagi! Hahah! Beza betul dengan bandar mungkin.. Dari segi sosioekonomi, kebanyakan diorang ni berasal dari keluarga yang backgroundnya askar atau penoreh getah.. Jadi taraf hidup tak lah tinggi mana.. Aku ada seorang student India.. Lelaki.. Mukanya innocent, berkawan dengan budak Cina, kelas 4 Akaun. Masa hari pertama aku masuk kelas, aku suruh diorang semua bawa buku nota Sains untuk kelas yang seterusnya. Aku cakap aku takkan layan masalah buku takde, buku hilang atau buku tertinggal. Jadi pada kelas seterusnya, sebelum mula belajar, aku minta semua keluarkan buku.. Bila aku ronda-ronda, aku tengok buku dia buku yang buruk je.. Aku mintak dan aku bukak buku dia.. Aku tengok kat dalam, ada kesan koyak dekat muka surat depan.. Buku dia pun nipis je.. Aku yakin dia guna buku tahun lepas. Bila aku tutup buku tu, memang betul.. Itu buku dia masa tingkatan 3..

Selepas tu, aku pun tanya
"Awak nak pakai buku ni ke?"
"Ya, cikgu."
"Buku latihan yang saya mintak awak dah ada?"
"Kejap lagi saya pergi beli, cikgu."
"Awak nak beli semua buku atau macamana?"
"Semua, cikgu"
"OK. Awak pergi beli sekarang. Nanti saya nak buat latihan kejap lagi."

Budak tu pun keluar kelas.. Aku betul-betul ingatkan dia akan beli SEMUA buku.. Tapi, rupa-rupanya bila dia masuk kelas, dia hanya beli sebuah buku.. Buku latihan untuk kelas aku.
Masa tu, aku berasa sebak dan penuh rasa keinsafan. Betapa aku tidak perlu buat macamtu.

Sama jugak macam pelajar kelas 3 Ikhlas (aku Guru Tingkatan 3 Ikhlas). Ada 3-4 orang yang datang berjumpa aku untuk membayar yuran sekolah tetapi diorang datang untuk membayar yuran secara ansuran.. Kebanyakannya datang berjumpa aku hanya untuk membayar RM1.50.

0 comments:

About this blog

Hye! Welcome all readers! I hope you will enjoy reading my writings! Everything in here is about my life, my thoughts and also several things that had attracted my attention. Feel free to leave your comments because I would appreciate it so much! Thank you!

count webpage traffic

Quotes

Do, or do not. There is no 'try'.

- Yoda (from The Empire Strikes Back)

The best love is the kind that weakens the soul, that makes us reach for more, that plants fire in our hearts and brings peace to our minds. And that's what you've given me. That's what I hope to give to you forever.

- The Notebook

"It takes a great deal of bravery to stand up to your enemies, but a great deal more to stand up to
your friends."

- –Dumbledore, Harry Potter

The things two people do to each other they remember. If they stay together, it's not because they forget; it's because they forgive.

- Demi Moore in Indecent Proposal

You can't live your life for other people. You've got to do what's right for you, even if it hurts some people you love.

- The Notebook

We are who we choose to be.

- Green Goblin

The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all

-The emperor, Mulan

About Me

My photo

A wifey to Amir Shaiful Bahar and a mother to Nurul Najah 'Adni and Muhammad An-Naquib.

Leave Me a Message!



Best TV Series!

  • Charmed
  • Chuck
  • CSI
  • Hana Yori Dango
  • Hanazakarino Kimitachi
  • House
  • Macam-macam Aznil
  • Oprah
  • Sweet Spy

Best Movies!

  • 17 Again
  • Becoming Jane
  • Ghost of The Girlfriend Past
  • Hachiko-A Dog Story
  • Hana Yori Dango Final
  • Madagascar 2
  • My Girlfriend is An Agent
  • Open Season 2
  • Shrek 2
  • Sleeping Beauty
  • The Lord of The Ring Triology
  • The Notebook

Favourite Songs~

  • 100 Years - Five for Fighting
  • Aku dan Dirimu-Ari Lasso & BCL
  • Apa Saja-KRU
  • Back For Good - Take That
  • Better Man - Robbie William
  • Don't Speak-No Doubt
  • Flying Without Wings-Westlife
  • Lucky-Jason Mraz
  • Masih Jelas-Hafiz
  • Matahari-Amuk
  • More Than Words-Westlife
  • Mungkin Terjadi-Spider
  • My Baby You-Marc Anthony
  • No Matter What - Boyzone
  • One Sweet Day - Mariah Carey
  • Pieces-Sum 41
  • Ribaibaru-Mayumi Itsuwa
  • Seperti Dulu-Exist
  • Soledad - Westlife
  • Someday-Nickelback
  • Sufi-Damasutra
  • Take Me to Your Heart-MLTR
  • The Reason-Hoobstank
  • The Tide is High - AK
  • Truly Madly Deeply - Savage Garden
  • Unintended - Muse
  • Unwritten-Natasha Beddingfield
  • Words - Boyzone
  • You Drive Me Crazy - Britney Spears
  • You're Still The One - Shania Twain

My visitors came from..



Disclaimer

Some of the content in this blog are not mine. The information, content (writings, pictures, graphics, videos, musics, etc) and sources (books, links, etc) that I published today may not be valid or accurate in two weeks from the day it was published. I am not responsible if downloadables from this blog damages or harms your computer. I am only responsible to myself; not to anyone or any agencies I seems to represent. My writings in this blog are my experiences and personal views. I am also will not be held liable for anyone says in my blog through their content, implication and intent. Other than that, my intention in hosting this blog is not to do any harm, injure, defame or libel others. What I write on my blog is not to be taken as fact nor absolute. If you use my advice, tips, techniques, and recommendations, and are injured, I am not to be held responsible. If any legal action is brought against my blog, it could be brought against me personally, my home and my properties only.